2012

A Kalsi túra terve lejjebb olvasható, és itt ahogy a való élet hozta:

Mivel két éve az előző Kalsi  T1 találkozón sikerült jelen lennünk és szuper volt, ( http://www.transporter-talalkozo.hu/2012/05/2010/ ) többen szerettünk volna idén is ott lenni.

Sajnos a lelkes csapatból többeknek épp nem volt busza, vagy nem működött, vagy külföldre szólította őket az élet.

Azért mi páran makacsul kerestük a megoldást és hála PeZse ill. Pomlényi Péter nagylelkűségének, lehetőségünk adódott a nagy kalandra, elindulni egy 1500Km-es körre, egy 1962-es VW T1-essel.

A költségek csökkentése és a lelkes barátok érdeklődése végül is hatunkat ültettet egy buszba.

Nagy szervezkedés volt, indulás előtt próbáltuk összeszedni ki lehet érdekelt még a túrában. Mint kiderült a Terkebogosok is ellátogatnak Kalsba, de ők már kedden elindulnak. Mi szerdára terveztük, Dobócziék csütörtökre, Suhanórozsdáék pedig péntekre. Egy kisebb csapat T3-as is elindul Ausztriába de ők a tervek szerint később érnek a Grossglockner-hez.

Az utolsó pillanatban persze az élet átír szinte mindent, ez most is így történt. Istennyiláék kislánya rosszul volt a hét elején, ezért inkább velünk tartottak. Mindkét csapat reggel elindult Csopakra hozzánk. 9 órára vártam őket, (reggel 6-tól izgulva) de ebből már érkezésükkor 3 órás késés lett. PeZse beszerelte az elosztós szivargyújtómat, majd telepített egy új GPS-t, de ez valamiért nem akar működni, szerencsére az én GPS-em a buszomban volt, ennek segítségével meg tudtuk oldani a problémát. Így hát jó 4 óra csúszással indultunk innen tovább, majd gyűjtöttünk még egy “kicsit” a veszprémi Tescos bevásárlás során.

dsc01672  dsc01677 Sajnos csak a magyar szakaszon mentünk 2 busszal mivel a T2-es motorja, talán a lakókocsi vontatása miatt, melegedni kezdett és nem húzott rendesen. Ezért Kám előtt megálltunk. Hirtelen csak egy ötletünk támadt, Suhanórozsda Zsolti talán tud segíteni, mivel ő nem lakik messze és később tervezte ő is a kimenetelt. (Nem csalódtunk, Zsolti mindent meg is tett.) Ekkor átpakoltuk Spike és az én cuccaimat a lakókocsiból és immár fullra megpakolva 7 fővel + a kutya indultunk tovább 60-70 Km/órás átlaggal.

dsc01679 dsc01683 Szinte óránként megálltunk tankolni, cigizni, pisilni, lábat nyújtani, de jó hangulatban haladtunk. 16 órakor még csak Körmenden tankoltunk, ekkor már sejteni lehetett nem érünk az esti zárásig a tervezett kempingbe. 18 órakor Feldbach és St. Stefan között Lickendorf közelében a nagy nehezen megmászott kis hegyi úton, teljes lezárásba futottunk.

dsc01685 dsc01689    Itt már kiderült, hogy a váltó 1-esből szeret kiugrálni. Eldöntöttük hát, visszamegyünk és a sztrádán folytatjuk. Persze ezt a GPS nem támogatta. 19 órára értünk Graz-hoz.  21 órakor a sztrádán egy jó hosszú, lejtős kanyar közepén, egy viadukton defektet kaptunk. Itt hamar kiderült, ugyan az utolsó pillanatban Csopakon az én buszomból beraktuk a szerszámos dobozom, de kerékkulcsot azt nem hoztunk. Hát fogtuk magunkat, mind kiszálltunk a védőkorlát mögé és jó messzire kirakva az elakadás jelzőt elkezdtünk stoppolni. Reménykedve, valaki előbb megáll, mint hogy az Osztrák autómentős jó pénzért levontat minket. Kb fél órát vártunk és közben ránk is sötétedett, de senki nem állt meg.

dsc01696  dsc01697 Ekkor megjelent, nem a legnagyobb örömünkre a helyi rendőrség. Ezúton is köszönjük nekik a végtelenül pozitív hozzáállást. Nem épp tökéletes németséggel elmagyaráztuk nekik, defektünk van és “eltörött” a kerékkulcs. Először biztosították a helyszínt, kinyitották a tetőn lévő nagy villogó táblát, majd mellényt vettek (ami rajtunk nem volt) és kölcsönadva a kerékkulcsukat még zseblámpával világítottak is a művelethez, ami a kerékkulcsuk nem kis elhajlításával járt. Majd mikor végeztünk még jó utat is kívántak. Menet közben azért elgondoltuk, itthon mennyi büntetést kaptunk volna.

Már majdnem éjfél volt, mikor elértük Klagenfurt után Moosburg-nál a vízpartot, találtunk egy utat mely töltésben végződve vezetett befelé egy kis szigetre. Ott volt is egy kemping, melynek kapuja természetesen már zárva volt, de még volt kis élet és a vizesblokkok is nyitva voltak. (http://hu.camping.info/ausztria/karintia/camping-zum-dammwirt-19529, vagy http://www.dammwirt.at/)

dsc01706 dsc01711 dsc01705

Itt mivel nagyon kellemes idő volt, a kocsiban illetve mellé heveredve vártuk a reggelt. Reggel 6 óra körül már ébredeztünk is és megláttuk milyen szép a hely, ahol aludtunk. Kb 8 ig szedelőzködtünk, majd indultunk tovább.

Elhatároztuk, keresünk egy gumist és a motor + olajhűtőjét is bekötjük ill a + műszereket valamikor, de ezekre végül is nem került sor.  Lementünk a Wörthi tóhoz kempinget keresni, de nem találtunk. Viszont javaslatokat kaptunk Annenheimbe a Ossiacher see partján van egy nagyon klassz.  Meg is találtuk, de tele volt, mentünk hát tovább a következőbe a túlpartra, ez tökéletesnek bizonyult 13 Eu/ fő-ért. (http://www.seecamping-berghof.at/enter-seite.html)

dsc01716 dsc01717

Itt felállítottuk sátrainkat, majd a jó meleg időben lementünk a strandra, (páran le is égtünk) közben Big Bug főzni kezdett, estére szuper tojásos lecsó főtt a gázégőn, a bográcsban. Körbejártam biciklivel a kempinget és kissé csalódottan állapítottam meg, hogy itt szinte csak T5-ök, jó nagy lakókocsikat húzva képviselik a VW márkát. Később felszereltük állítva a biciklit a tetőre, majd kicsit rendet raktunk magunk körül. Vacsora után a csapat fele korán lefeküdt, míg a másik fele kisebb mulatásba kezdett és végigjárta a kemping adta lehetőségeket, pl éjszakai kocsikázás a bolt elektromos kocsiján..:-)   Éjjel egy elég komoly vihar csapott le, ennek következtében a mi sátrunkon kívül a többieké, akik kissé lazábban állították fel és nem is voltak a közelében, eléggé beázott.

dsc01721 dsc01730 dsc01746 dsc01741

Reggel szerencsére jó időre ébredtünk, így a cuccok nagy részét ki tudtuk szárítani a napon, majd összepakoltunk és már indultunk is volna tovább. Ekkor azonban valamiért nem akart az olajnyomás megjönni. Ekkor szólt a szomszéd, folyik valami, hát az bizony az olaj volt. Kisebb ijedtség, idegesség, de szerencsére csak egy cső csúszott le, még jó, hogy itt és nem menet közben. Kocsi megemel, szerszámok elő, persze tartalék bilincs az nincs, nagy nehezen a régi darabbal “megműtve”, kb 2 liter olaj betölt, és már működik is a rendszer.

dsc01754 dsc01756

Már csak a nyomokat kellett eltüntetnünk, kicsekkolás, majd irány Kals. Innen már javítva hangulatunkat, egyre több VW buszt láttunk, Huben-ben a benzinkúton még megálltunk, majd irány felfelé a szerpentinen.   dsc01779dsc01958

Kals táblájánál megálltunk fotózkodni, majd irány tovább.

A 14 órás regisztráció elég neccesnek tűnt, de végül is várható volt, nem mindenki egyszerre érkezik, így kis késéssel, de simán megérkeztünk és boldogan beálltunk a több száz T1-T2 közé.  Itt találkoztunk Dobóziékkal és a Terkebogosokkal is a kissé szemerkélő esőben.

dsc01877dsc01876dsc01875    dsc01849 dsc01819 dsc01902 dsc01909dsc01926dsc01936 dsc01869 dsc01864 dsc01854 dsc01911 dsc01874 dsc01951dsc01872dsc01822dsc01922

Pár óra múlva, mivel már egyre jobban esett és félő volt, a jó helyek is elfogynak a kempingben, hát fogtuk magunkat és a két magyar T1-essel felmentünk helyet foglalni. (Az előző találkozón itt volt a közös buli, de idén valahol másutt tartották.) Itt meglepően kevesen voltak még, kifizettünk kétnapi szállást és a kemping legmagasabb pontján foglaltunk helyet, kihúztuk az elősátrakat, majd főzni kezdtünk az esőben. A gázégőket egymás után cserélgetve se sikerült megfőzni a vacsorát, mellyel órákat eljátszottunk a közben már jégesőre váltó időben. Megpróbáltuk villanyrezsóval is melegíteni, de a vizes hosszabbítók mindig lekapcsoltak. Amikor már mindenki nagyon éhes volt és még mindig nem forrt a víz, támadt egy ötletem, elkértem újra a villanyrezsót majd a mosogató helységben “csináltam” áramot és itt szerencsére sikerült megfőznünk végre a vacsorát, ami igen jól sikerült. A kemping közös helységeiben kellemes meleg volt, így vacsora után a szakadó esőben nem álltunk neki sátrat verni, hanem leleményesen befoglaltuk a szárító helységet, ahol egyébként is a mi előző nap már elázott dolgaink voltak a szárítógépben.

dsc01851dsc02060dsc02017dsc02102dsc02063dsc01978 dsc02012 dsc02105 dsc02021  dsc02053       dsc02069 dsc02070 dsc02075dsc02088dsc02081

dsc02026dsc02065dsc02066dsc02068dsc02097

Másnap 6 óra körül már fel is keltünk, 8 óra körül elkezdtünk szedelődzködni, sajnos nem figyeltünk mikor indul a szombati program és mire elővettük a prospektust már tulajdonképpen le is késtük a 9:30 as indulását a nagy túrának. Ezen igazából nem voltunk fennakadva, hisz a cuccaink a tervekkel ellentétben szinte mind a buszban voltak, + a váltó kidobálta az egyest és idén nem a csúcsra, hanem egy 168 km-es körtúrára indultak a többiek. Az eredeti terv az volt, hogy megpróbálunk bekéredzkedni más kocsikba, de a folyamatos eső elvette ettől is a kedvünket.    10 óra után azért úgy döntöttünk lenézünk Kalsba, a túra induló helyére gyalog. Közben Dobócziék elindultak a gleccserhez, ketten csatlakoztunk hozzájuk az elágazásig, ahol már láttuk mindenki elment a túrára aki akart. Míg újra összegyűlt a csapat, újból elkezdett szemerkélni az eső és a köd is egyre jobban leereszkedett a hegyekre. A társaság fele még szívesen csinált volna valamit, de végül sikerült meggyőzni őket is, hogy próbáljunk meg 11-ig kicsekkolni a kempingből és induljunk el hazafelé. A csapat fele lesétált a kabinos sífelvonóig, míg mi páran felgyalogoltunk a kempingbe. Sajnos a pénzünk nem kaptuk vissza, de mivel szinte mindenünk a kocsiban volt, elég hamar elkészültünk az összepakolással. Dél körül már lent is voltunk a többiekért, ahol a közben egyre romló idő meg a 40 Eurós lift ár elvette a kedvünket a hegyre felmeneteltől. Így hát elindultunk hazafelé, remélve hátunk mögött hagyhatjuk a rossz időt.  A meredek szerpentinen Hubenig szép lassan lejutottunk a szakadó esőben, a dupla sebességgel törlő 6 voltos ablaktörlő elromlása ellenére is. A benzinkúton szerencsére sikerült megjavítani, érdekességként előttünk egy szép állapotú Trabantban két fiatal srác hasonló problémával küzdött.

dsc01990  dsc01953dsc02117dsc02125Innen irányba vettük Spittalt majd Villachot és mivel közben kiderült pár SMS-ből a T3 as csapat a Wörthi tó közelében van, hát beterveztük találkozunk kicsit velük is. Ez nem volt nehéz hisz kiderült, éppen abban a kempingben vannak, amelyikben mi is pár napja. A Seecamping Berghof-ban. Útközben megálltunk egy kis pihenőre a sztráda mellett és mire visszahajtottunk volna, már állt az egész km-eken keresztül. Itt legalább fél órát ácsorogtunk, közben a bográcsot is előszedtük poénból, mások a kempingszékeikben ültek a sztráda közepén és a hangos zenét hallgatták, dél körül végre megindult a sor. Nemsokára találkoztunk a T3-as csapattal, duma, pár fotó, majd indultunk is tovább mivel újra csöpögni kezdett az eső.

dsc02134 dsc02136 dsc02138

dsc02150 dsc02151dsc02147

dsc02154dsc02156 Az A2-esen haladtunk Graz felé a szokott nyugodt 70-80 as tempónkban, sok megállóval.  Klágenfurtot 19:30 kor értük el, majd megálltunk a Rosenbergben, ahol már lassan indultunk is volna, amikor 20:20 kor észrevettem Dobócziék kék-fehér T1-esét, ők reggel felmentek a gleccserhez és azóta kis utakon haladva pont itt döntöttek úgy, feljönnek a sztrádára.  Kis beszélgetés után újra szétváltunk, majd 21 órakor az Oldtimernél megálltunk tankolni. Innen már simán haladtunk az esőben Körmend felé, majd a 8-as úton Veszprém, Csopak volt az útirány, közben csak egy őzet ütöttünk el majdnem. Veszprémhez közeledve a benzinkúton utolértük a menet közben mellettünk elszáguldó T-csoportos T2-est, melybe éppen olajat töltöttek, kis beszélgetés majd tovább. 03 órára értük el Csopakot, ahol teljesen kipakoltunk mindent és átrendeztük a buszt, hogy ne legyen semmi a tetőn és Gonzóéknak Velencén gyorsabb legyen a kiszállás, majd érzékeny búcsút vettünk egymástól.

Másnap kiderült Suhanórozsda Zsomborral és még páran azért megcsinálták a nagy kört szombaton, így ott is képviselt minket legalább egy magyar T1-es.

Ui: Nekem még volt egy feladatom, mivel Istennyila busza sajnos nem javult meg teljesen, ezért felajánlottam, én felhúzom a T3-assal az utánfutójukat, nagy örömömre a Caravelle könnyedén, 3-asban vette a Csopak-Veszprém emelkedőt, bár a fogyasztás elég sok lett, de mivel épp AC pumpa csere és a karburátor megbolygatása után vagyok, nincs mihez viszonyítsak, valószínű lesz még a karburátor állítgatva.

Bár igazából nem éppen sikerült tökéletesre a túra, de már most úgy néz ki, megyünk a következőre is.

A hivatalos program:

Hivatalos videó:

Beszámolók, fotók másoktól:

Kals T1 találkozó

Nagy örömömre ismét sikerült eljutnunk Ausztria legmagasabb pontján tartott T1 találkozóra.

A terv:

” Indulás szerda reggel 6 zugló=>Honvédkórház(Gonzó+Balázs)=>Moszkva tér(Bugi+Fofi)= Csopak(Kuszto) esetleg Dobóczi Zsoltiék csatlakoznak.

8as út, Graz-Velden=> http://www.weisses-roessl-camping.at/,ott alvás, másnap fürdés és egy főzés.

Péntek reggel tovább Kalsba, kettőre be kéne csapódni. Kemping foglalás séta, sörözés, örömködés és még egy bográcsozás.

Szombaton túra fel a hegyre, este kajálás valami étteremben,vasárnap haza!

A hűtőt leszavaztuk, nincs sok hely meg az időjárás-előrejelzés szerint túl meleg se lesz.

A paprikáskrumpli és lecsó mint az várható volt,győzött a menüsorban.

Mindenki hozzon magának saját sátrat, hálózsákot, derékaljat, tányért, széket, evőeszközt, kést.”

Kicsit bővebben hamarosan megírom, ahogy a valóságban sikerült.

Balatonöszöd T3 tali

Sajnos ide nem sikerült eljutnom, anyagiak és idő hiány miatt, de mivel remélhetőleg tradíció lesz mindenképp említésre méltó.

Rigesz:

“Nagyon köszönöm mindenkinek, régieknek, ujjaknak, csajoknak, és gyerkőcöknek, és természetesem annak a sok őrült buszosnak aki megtisztelte személyével az idei második Öszödi talit! 🙂

Remélem mindenki jól érezte magát , volt minden mi szem szájnak ingere, hangos zene rendőrökkel… tűző napfény, és zápor zivatar egyaránt, de ahogy ezt a társaságot ismerem minden időben feltalálta magát! Ha tetszett jövőre megismételjük, még nagyobb csinnadrattával!!! :)))”

Köszönjük Kicsirigónak és Rolandnak a szervezést.

VW Depó cikk Ácsról (2012/7. 52-55 oldal)

Részletesebben lejjebb olvasható.

T3-tuning.hu tali, Pilismarót

Ismét a jól megszokott törzshelyen gyűltek össze a T3 fórum tagjai. Sajnos én csak másfél napot voltam jelen, de az is szuper volt.

Gyulabá + Isti képei:

Deva képei:

Dehler Tali:

Sajnos itt nem személyesen voltam jelen de aki jól figyel, kiszúrhatja a magyarokat:

http://www.bullifreundeostfriesland.de/Bullizei/Forumstreffen des Dehler-Forums – Campingplatz Teichmann – Voehl-Herzhausen – 01.-03.06.2012/thumbnails1.html

A hét eseménye a Gyömrői rendőrkapitányságon tett köszönő látogatásunk:

Gyulabá: https://picasaweb.google.com/103415083453867455516/Gyomro#5749064566895357426
Deni: https://picasaweb.google.com/101297716260729484300/2012Junius1?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNXZ5rr-jOfaaA&feat=directlink

A nap képe: T3 sivatagi menet:

T3SivatagiMenet

Ácsi T3 Syncro miting:

Pár hónappal ezelőtt tudomásunkra jutott, hogy az osztrák T3 klub (http://www.vwt3.co.at/)  szervez egy Off Road hétvégét Magyarországra.

Az osztrák fórumon fel is vettük a szervezőkkel a kapcsolatot ill. a helyszínnel (http://www.o-r-c-a.at/ ) ahol ugyan a tulajdonos házaspár Osztrák de a feleség jól beszél magyarul, plusz az egyik fő segítőjükkel Karcsival is sikerült beszélnünk párszor.

Megtudtuk az osztrákok körülbelül 40-50 db VW T3 4WD Syncro-val érkeznek. 3 napra 50 euró a belépő, szívesen várnak minket is.

A T3-tuning.hu fórumon nagy lelkesedéssel készültünk a találkozásra, majd kiderült ezen a hétvégén lesz a Tiszaörsi találkozó is, ennek nem örültünk hisz többen ide is akartak menni a csapatból és mivel nálunk kevesebb a komoly T3 syncro a magyar csapat egyre fogyott. Kis lendületet adott talán mikor a cseh T3 fórumosok is elkezdtek érdeklődni nálunk a találkozó iránt.  Végül is 4db Syncro, és 3db 2WD képviselte a Magyarokat.  dsc010582012Ács

Péntek délután érkeztünk ekkor még csak inkább a táborhelyünkkel foglalkoztunk, kicsit ismerkedtünk. Már pénteken este sötétedés után is, jöttek-mentek csapatostul a buszok, egészen a 22 órai takarodóig , keresve az újabb kihívásokat.

Másnap korán keltünk és reggeli után elindultunk biciklivel felderíteni a terepet, de ezt hamar meguntuk mivel a mély homokban ez igen csak nehézkesnek bizonyult. Ahová csak néztünk buszt láttunk előbb vagy utóbb.

Mi is nekiindult és egész nap hajtottuk a nagy vasakat felváltva, csak pár perces pihenőkre álltunk meg enni, inni,…..

Nagyon jó érzés volt, hogy csak a miénk buszosoké volt a pályarendszer.

A 80 hektáros területen mindenki megtalálta a maga szintjének és bátorságának megfelelő kihívást.

dsc01108dsc01167dsc01089dsc01232

Miután a lányokat kiraktuk a Duna parton, elkezdtük egyre komolyabban tesztelni a 2 WD-k tudását is, bátran megtehettük hisz kis konvojunkban mindig volt egy syncro is aki segített ha bajba keveredtünk. (párszor sikerült a mély homokban tengelyig elásni a kocsikat)

Ettől és az adrenalintól persze egyre bátrabbak lettünk mindannyian, volt olyan mutatványunk ami még az osztrák syncrosok tetszését is kiváltotta.  A nap vége felé még Garu syncrojával is sikerült elakadnunk a “tönkös” pályán az erdő közepén.

A késő délutáni vacsora után átsétáltunk megköszönni a lehetőséget a fő szervezőhöz, majd körbejártuk az osztrákok táborát, kicsit beszélgetve ismerkedve….Vasárnap délelőtt tábort bontottunk és rettentő sok élménnyel gazdagodva elindultunk hazafelé. Nagyon jól éreztük magunkat, ezúton is köszönjük a lehetőséget.

http://indafoto.hu/merilaci/orca https://picasaweb.google.com/106646140953817666918/AcsT3SyncroTalalkozo20120511

http://www.vwt3.co.at/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=30372 We cannot display this gallery